به روزرسانی شده

۱۴۰۳-۰۱-۳۰ ۱:۰۱ بعد از ظهر

saba-logo-lab.png
روز جهانی دیابت در سال ۱۴۰۰ چه روزی است؟

روز جهانی دیابت در سال ۱۴۰۰ چه روزی است؟

روز جهانی دیابت

روز جهانی دیابت

۲۳ آبان ۱۴۰۰ روز جهانی دیابت است؛ با توجه به افزایش روزافزون مبتلایان به این بیماری، این روز با هدف افزایش آگاهی در رابطه با این بیماری، علل و عوارض آن نامگذاری شده است.

در سال ۱۹۹۱ فدراسیون جهانی دیابت(IDF) و سازمان بهداشت جهانی(WHO) تاریخ ۱۴ نوامبر را به عنوان روز جهانی دیابت معرفی کردند؛ این روز مصادف است با تاریخ تولد «فردریک بانتینگ»؛ کسی که همراه با «چارلز بست» انسولین را کشف کرد.

باتوجه به افزایش روزافزون مبتلایان به این بیماری، این روز با هدف آشنایی و اطلاع‌رسانی عموم مردم درباره دیابت، عوارض و درمان آن نام‌گذاری شده است. دیابت درمان‌ نشده می‌تواند عوارضی جدی از قبیل کوری ناگهانی، نارسایی کلیوی، سکته مغزی و قطع پا به دنبال داشته باشد؛ به همین جهت می‌تواند باعث ایجاد هزینه‌های طولانی‌مدت پزشکی و غیرپزشکی برای بیماران، خانواده‌ی آن‌ها، مراقبین و نظام سلامت شود.

این روز بزرگ‌ترین کارزار آگاهی‌دهی در جهان است. این کارزار هرساله توجهاتی را به خود جلب می‌کند که برای مبتلایان به دیابت اهمیت زیادی دارد؛ و تلاش می‌کند تا دیابت را کاملا در کانون توجهات عمومی و سیاسی قرار دهد.

"روز

شعار روز جهانی دیابت در سال ۱۴۰۰

شعار این روز در سال ۱۴۰۰ “دسترسی به مراقبت‌های دیابت ” می‌باشد:میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به امکانات مراقبتی این بیماری دسترسی ندارند.

بیماران مبتلا به دیابت نیازمند مراقبت‌های مداوم برای مدیریت دیابت و پیشگیری از عوارض آن هستند.

ما دیگر نمی‌توانیم منتظر بمانیم تا:

داروها، امکانات، حمایت و مراقبت‌های موردنیاز برای درمان این بیماری برای مردم سراسر جهان فراهم شود؛

پیشنهاد سردبیر :  مشکلات بیماری هموروئید یا بواسیر

دولت‌ها سرمایه‌گذاری در مراقبت و پیشگیری از دیابت را افزایش دهند.

«این روز می‌تواند فرصتی استثنایی برای ایجاد تغییرات برای بیش از ۴۶۰ میلیون نفر از مبتلایان به دیابت و میلیون‌ها نفر از افراد درمعرض خطر ایجاد کند.

کارزار روز جهانی دیابت(WDD) با اهداف زیر شکل گرفت:

ایجاد صحنه‌ ای برای ارتقا تلاش های فدراسیون بین‌المللی دیابت(IDF) در سال

یک محرک جهانی با هدف ارتقا اهمیت اقدامات هماهنگ و منسجم برای مقابله با دیابت، به عنوان یک مسئله مهم سلامتی در جهان

این کارزار با لوگویی از یک دایره آبی از سال ٢٠٠٧ شناخته می‌شود. دایره آبی نمادی جهانی برای آگاهی درباره دیابت است. این نماد، نشانه‌ی یکپارچگی جامعه جهانی دیابت در واکنش به اپیدمی دیابت می‌باشد.

آگاهی درباره دیابت

دسترسی به مراقبت‌های دیابت شعار این روز است.

این کارزار در سال ۲۰۲۰ صدمین سال کشف انسولین را جشن خواهد گرفت و تلاش برای آگاهی بخشی درباره دیابت و دسترسی همه به نیازهای مراقبتی دیابت را ادامه خواهد داد.روز جهانی دیابت در سالهای ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ با هدف به امید دسترسی همه مبتلایان به خدمات مراقبتی دیابت در سراسر جهان برگزار می‌شود.

به روز رسانی : ۲۳ آبان ۱۴۰۰

منبع : ویکی پدیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتساپ
تلگرام
اینستاگرام
پشتیبانی آزمایشگاه صبا