به روزرسانی شده

۱۴۰۳-۰۱-۳۱ ۸:۳۱ بعد از ظهر

saba-logo-lab.png
روز جهانی ناشنوایان

روز جهانی ناشنوایان

روز جهانی ناشنوایان

۸ مهر ، روز جهانی ناشنوایان

۸ مهر ، روز جهانی ناشنوایان میباشد.سکوت و سکوت ، همه آن صدایی است که شما ناشنوایان با خود حمل می کنید و صدای بر نمی آورید و باز هم تلاش می کنید. ناشنوایی شما درد نیست نعمت است. چون همه صداهای جهان و حرف های جهان خوب نیستند بلکه برخی ما را در گرداب غم و اندوه گرفتار می کنند. پس شاید این نداشتن ها نعمتی است که باید قدر آن را دانست. پس به خود ببالید که خداوند شما را برگزیده است.

روز جهانی ناشنوایان هر ساله در روز سی ام ماه سپتامبر گرامی داشته می‌شود، نامگذاری این هفته مصادف با هفته آخر سپتامبر، گرامیداشت سالروز فوت «دکتر شرایر» است. وی اولین رئیس ناشنوای فدراسیون ناشنوایان و دانشگاه گالوت بود.​

روز جهانی ناشنوایان

نامگذاری این هفته مصادف با هفته آخر سپتامبر، گرامیداشت سالروز فوت «دکتر شرایر» است.

شعار روز جهانی ناشنوایان ۲۰۲۰

شعار روز جهانی ناشنوایان ۲۰۲۰ ،شنوایی برای زندگی، اجازه ندهید کم شنوایی محدودتان کند” نامگذاری شده است. تأکید سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۲۰ میلادی بر روی مداخلات به موقع و مؤثری متمرکز شده است که بتوان بر اساس آن اطمینان حاصل کرد افراد دارای اختلال کم شنوایی قادر به دستیابی به همه قابلیت‌های اصلی زندگی خود در تمامی ابعاد باشند.

روز جهانی ناشنوایان

دستان ما کلام ماست

شنوایی یکی از حواس پنجگانه است که اهمیت بسیار زیادی در زندگی روزمره ما دارد. اگر ما از این نعمت محروم باشیم، آموختن دشوار می‌شود. ناشنوایان که به سبب محرومیت از حس شنوایی قادر به تکلم نیز نمی‌باشند، زندگی سختی را می‌گذرانند. شاید تصور کنیم آنها در برقراری ارتباط مشکل دارند در صورتی که شنواها بعضاً نمی‌توانند زبان آنها را درک کنند.

پیشنهاد سردبیر :  بررسی جواب ازمایش کبد

پیام تبریک

خنده‌هایت بی صداست. آهنگ کلامت به افق‌ها می‌رسد…

هیچ صدایی بالاتر از سکوت نیست…گرچه نمی‌توانند با گوش‌هایشان بشنوند، اما با هزاران دریافت‌های قلبی صداهایی را می‌شنوند که ما شنوایان نمی‌شنویم…

صداقت و راستی که شاید آرزوی فریاد آن را دارید در ضربان حیاتتان می‌تپد و شما می‌شنوید، نه با حس شنوایی‌تان، بلکه با تمام وجودتان.

” دستان ما کلام ماست “

آزمایشگاه صبا روز جهانی ناشنوایان را به جامعه ناشنوایان ،تهنیت و تبریک عرض می نماید.

به روز رسانی:۸ مهر ۱۴۰۰

منبع:ویکی پدیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتساپ
تلگرام
اینستاگرام
پشتیبانی آزمایشگاه صبا