به روزرسانی شده

۱۴۰۳-۰۱-۳۰ ۸:۳۰ بعد از ظهر

saba-logo-lab.png
روز جهانی سلامت روانی ۱۸ مهر

روز جهانی سلامت روانی ۱۸ مهر

روز جهانی سلامت روان

روز جهانی سلامت روانی

روز جهانی سلامت روانی ۱۰ اکتبر، است.در سال ۱۹۹۲،این روز توسط سازمان بهداشت جهانی به جهت توجه بیشتر به اختلالات روانی و تاثیرات منفی آنها بر جوامع و پیشگیری از آنها برگزیده شده است.

"روز

سلامت روانی چیست؟

سازمان بهداشت جهانی این روز را اینگونه تعریف کرده است:
سلامت روان عبارت است از کیفیت زندگی یک فرد که می تواند توانایی های خود را شناسایی کند. و با استرس های روزمره به راحتی کنار بیاید. یک فرد سالم از لحاظ روانی باید بتواند به راحتی کار کند و با جامعه در مشارکت باشد.

شاید تعریف سازمان جهانی بهداشت را بتوان یک تعریف عمومی نامید؛ اما این تعریف در تمامی جوامع صدق نمی کند، به عنوان مثال سطح استرس وارده به فردی که در یک کشور با اقتصاد ضعیف زندگی می کند، به مراتب بیشتر از افرادی است که در جوامع پیشرفته زندگی می کنند.

اهمیت

شواهدی از WHO نشان می‌دهد که تقریباً نیمی از جمعیت جهان تحت تأثیر بیماری روان هستند و بیماری شان بر عزت نفس، روابط و توانایی عملکرد آنها در زندگی روزمره تأثیر می‌گذارد.سلامت عاطفی فرد می‌تواند بر سلامت جسمی او اثر بگذارد. سلامت روانی ضعیف می‌تواند منجر به مشکلاتی از قبیل ناتوانی در تصمیم‌گیری مناسب و سوء مصرف مواد شود.

این سلامتی خوب می‌تواند کیفیت زندگی را بهبود بخشد در حالی که سلامتی ضعیف می‌تواند آن را بدتر کند. به گفته ریچاردز، کامپانیا، و موز بورک، «شواهد در حال افزایشی وجود دارد که نشان می‌دهد توانایی‌های عاطفی با رفتارهای جامعه پسند مانند مدیریت استرس و سلامت جسمی در ارتباط است.» تحقیقات آنها همچنین نتیجه گرفت افرادی که فاقد ابراز عاطفی هستند، مستعد رفتارهای ضداجتماعی هستند (به عنوان مثال، سوء مصرف مواد مخدر و الکل، درگیری‌های جسمی، خرابکاری) که نشان دهنده وضعیت سلامت روان و احساسات سرکوب شده آنها است. بزرگسالان و کودکانی که با بیماری روانی روبرو هستند ممکن است انگ اجتماعی را تجربه کنند که این امر می‌تواند مشکلات را تشدید کند.

پیشنهاد سردبیر :  آبله میمون و راه های انتقال

به روز رسانی:۱۸ مهر ۱۴۰۰

منبع:ویکی پدیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتساپ
تلگرام
اینستاگرام
پشتیبانی آزمایشگاه صبا