به روزرسانی شده

۱۴۰۳-۰۱-۱۰ ۳:۵۴ بعد از ظهر

saba-logo-lab.png
شهادت امام رضا (ع)، ۳۰ صفر، ۱۵ مهر

شهادت امام رضا (ع)، ۳۰ صفر، ۱۵ مهر

شهادت امام رضا (ع)

شهادت امام رضا (ع)

ضامن آهو از القاب امام رضا(ع) که برگرفته از داستان معروفی نزد عامه شیعیان است. بر اساس این داستان، امام رضا(ع) ضمانت می‌کند .تا آهو برود، به فرزندش شیر بدهد و برگردد. حالا هم روح بزرگوار ایشان ضامن دوستدارانش است.و بذر محبت را در دل محبینش می کارد. امام رضا علیه السلام همیشه گره گشای مشکلات انسانها بوده اند.

امام رضا (ع) فرموده اند…خداوند در روز قیامت اندوه کسیکه گره از کار مومنی بگشاید را برطرف می‌کند.

شهادت امام رضا علیه السلام

در سال ۱۸۳ ق با شهادت امام موسی کاظم علیه السلام ، امامت امام رضا علیه السلام شروع شد. آن حضرت ۳۵ سال بیشتر سن نداشت که زمام امور امامت را به دست گرفت و هدایت و راهنمایی فکری و اعتقادی جامعه اسلامی را عهده دار شدند.

نحوه ی شهادت

درباره نحوه شهادت امام رضا (ع)،مأمون امام رضا ـ علیه السّلام ـ را فراخواند و آن حضرت را مجبور کرد از انگور بخورد آن حضرت به واسطه آن انگور مسموم شد. البته درباره عامل شهادت امام هشتم، اختلاف‌نظرهایی وجود دارد؛ اما قول مشهور این است که آن حضرت، توسط «مأمون» خلیفه عباسی مسموم و به شهادت رسید.

حضرت علی‌بن موسی الرضا (ع) امام هشتم شیعیان در پایان ماه صفر سال ۲۰۳ هجری قمری توسط مأمون به شهادت رسیدند.

مشهورترین لقب امام هشتم شیعیان، “رضا” به معنای خشنودی، است. امام محمدتقی (علیه‌السلام) امام نهم و فرزند ایشان می‌فرمایند : ” خداوند او را رضا لقب نهاد زیرا خداوند در آسمان و رسول خدا و ائمه اطهار در زمین از او خشنود بوده‌اند. و ایشان را برای امامت پسندیده‌اند. و همینطور (به خاطر خلق و خوی نیکوی امام) هم دوستان و نزدیکان و هم دشمنان از ایشان راضی و خشنود بود‌ند”

شهادت امام رضا (ع)

شهادت امام رضا (ع) تسلیت باد.

امروز، عمارت بلند آوازه توس، غربت است و بر بالاى این بناى شهیر، کبوترى نیست که نالان نباشد. بر بالاى این بناى غریب، آسمان نیز به اشک ریزى ابرها تن داده است.

پیشنهاد سردبیر :  روز جهانی ایدز،10 آذر

به روز رسانی:۱۵ مهر ۱۴۰۰

منبع:ویکی پدیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتساپ
تلگرام
اینستاگرام
پشتیبانی آزمایشگاه صبا