به روزرسانی شده

۱۴۰۳-۰۲-۰۴ ۱۱:۲۶ قبل از ظهر

saba-logo-lab.png
فلورونا ظهور سویه جدید کرونا / کرونا دست بردار نیست!

فلورونا ظهور سویه جدید کرونا / کرونا دست بردار نیست!

ظهور سویه جدید کرونا

فلورونا Florona واریانت جدید کروناست؟

گفته می‌شود که فلورونا ترکیبی خطرناک از کرونا و آنفلوآنزای پرندگان است که به دستگاه تنفسی فوقانی حمله می‌کند و تب، بدن درد، سرفه، عطسه، گلو درد، تنگی نفس، خستگی، سردرد، حالت تهوع، استفراغ، اسهال و راش (ضایعه پوستی) مهمترین علائم آن محسوب می‌شوند.

ظهور نخستین مورد ابتلا به بیماری جدید «فلورونا» در سرزمین‌های اشغالی،مقامات صهیونیستی را که پنجشنبه گذشته تزریق دُز چهارم واکسن کرونا را هم تایید کردند به شدت به وحشت انداخت.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت روز جمعه از ثبت نخستین مورد آلودگی به بیماری جدید فلورونا خبر داد که ترکیبی از کرونا و آنفلوآنزای پرندگان است. این بیماری در یک زن که برای زایمان به مرکز درمانی «رابین» مراجعه کرده بود، شناسایی شد.

این بیماری در سرزمین‌های اشغالی در حالی ظهور پیدا کرده که مقامات بهداشتی صهیونیستی روز پنجشنبه تزریق دُز چهارم واکسن کرونا را تایید کردند که بنا به ادعای مقام‌های بهداشتی صهیونیستی، دُز چهارم به افرادی که آسیب‌پذیری بیشتری دارند، تزریق خواهد شد.

رژیم صهیونیستی مدعی است که جزو اولین‌ها در جهان بود که واکسن کرونا را به ساکنان سرزمین‌های اشغالی تزریق کرد. بر اساس آمار وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، تا کنون دو سوم جمعیت ۹ و نیم میلیونی، دستکم‌ یک دُز واکسن را دریافت کرده‌اند. و به بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز هر سه دُز تزریق شدست.

بیماری جدید فلورونا

این بیماری در سرزمین‌های اشغالی در حالی ظهور پیدا کرده است.

علت ابتلا به فلورونا

دانشمندان می‌گویند ابتلای هم زمان یا Coinfection به بیماریهای ویروسی در طبیعت اتفاق می‌افتد و حتی در سال گذشته آنها نگران ایجاد پاندمی دوقلو(Twindemic) آنفلوانزا و کووید۱۹ بودند. که به دلیل رعایت پروتکل‌ها، فاصله اجتماعی و پوشیدن ماسک بصورت آنفلوانزا نتوانست فرصت جهان‌گیری بیابد. اما امسال این‌گونه نیست.سطح رعایت پروتکل‌ها بسیار پایین تر از پارسال است. لذا احتمال ابتلای هم زمان وجود دارد.

پیشنهاد سردبیر :  ائوزینوفیل خون ، نشانه چیست؟

سازمان جهانی بهداشت، WHO می گوید ابتلای هم زمان این دو بیماری ممکن است، این ٢ بیمارس علائم مشترک بسیاری مانند سرفه، آبریزش بینی، گلودرد، تب، سردرد و احساس کوفتگی دارند که هم زمان بروز می‌کند، البته شدت علائم در افراد متفاوت است و در حالات بسیار شدید هر دو بیماری می‌توانند کشنده باشند.

علت ابتلا به فلورونا

سازمان جهانی بهداشت، WHO می گوید ابتلای هم زمان این دو بیماری ممکن است، این ٢ بیمارس علائم مشترک بسیاری دارند.

فلورونا خطرناکتر از کروناست؟

گزارشی در Nature از یک مطالعه بر روی موش‌ها می گوید: ابتلای اولیه به آنفلوانزا ،که اعضا و بافت های مشترکی از بدن را مانند کرونا مورد حمله و ابتلا قرار می‌دهد، می‌تواند به طرز چشمگیری زمینه ابتلا به کووید۱۹ را ،با حجم ویروسی Viral Load بالا در بدن افزایش دهد و آسیب هایی را به ریه وارد کند. مطالعات دیگری هم وجود دارد که حاکی از زمینه سازی آنفلوانزا برای ابتلا به کووید۱۹ شدیدتر همراه با علائم پر سروصداتر است.

منبع:
۱.منبع شماره ۱
۲.منبع شماره ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتساپ
تلگرام
اینستاگرام
پشتیبانی آزمایشگاه صبا