به روزرسانی شده

۱۴۰۳-۰۲-۰۷ ۱:۴۷ بعد از ظهر

saba-logo-lab.png
روز دامپزشکی،۱۴ مهرماه

روز دامپزشکی،۱۴ مهرماه

روز دامپزشک 1400

 روز دامپزشکی،۱۴ مهرماه

۱۴ مهر روز ملی دامپزشکی است در این روز باید از دامپزشک های عزیز ممنون باشیم که با دقت و وسواس نقش اصلی در تامین خوراک سالم برای جامعه رو دارند. همینطور باید از اونها ممنون باشیم بخاطر اینکه به حیوانات خانگی دوست داشتنی ما رسیدگی پزشکی می کنند.

دامپزشک و دانشی کهن

دامپزشکی ،رشته و دانشی کهن،که نقش بسزایی در ارتقای سلامت جامعه و بهداشت عمومی دارد.بدون شک فقدان آن معضل بزرگی را در جامعه به وجود خواهد آورد. دامپزشکی صرفا به معنای درمان یک بیماری در دام نیست،این قشر به صورت تمام وقت مراقب سلامت حیوانات میباشند .چراکه سلامت حیوانات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است،

یکی از کارهای مهم دامپزشکان بررسی و تحقیق روی حیوانات باغ وحش ها، حیوانات خانگی و دام ها می باشد . دامپزشکان علاقه خاصی به حیوانات دارند.دامپزشک ،دردهایی که حیوانات دچار آنها می شوند را معالجه می کند و به نوعی می توان گفت دامپزشکان حامی حیوانات زبان بسته هستند.

دکتر حسن تاج بخش تلاش کرد روز ۱۴ مهر رابه یاد (گوش روز) به روز دامپزشکی اختصاص دهد، آن روز در سال ۱۳۶۹ خورشیدی ایران باستان روز مبارکی بود. که مورد موافقت همه قرار گرفته و تائید شد.

آن‌ها در ایران باستان به روز ۱۴ هر ماه گوش روز می‌گفتند .که این نام برگرفته از نام فرشته‌ای به نام گائوش (فرشته‌ی نگهدار چهارپایان و جانوران سودمند) است.

روز دامپزشکی

دامپزشکی صرفا به معنای درمان یک بیماری در دام نیست

کسی که برای التیام درد انسان ها می کوشد مهربان است

و کسی که برای درد حیوانات دل می سوزاند مهربان ترین انسانهاست…

پیشنهاد سردبیر :  روز جهانی دیابت،23 آبان

آزمایشگاه پاتوبیولوژی صبا،چهاردهم مهرماه روز ملی دامپزشک رو خدمت همه ی دامپزشکان این مرز و بوم و همه ی تلاشگران این عرصه تبریک میگوید. 

به امید بهترینها برای دامپزشکان ایرانی​

منبع:ویکی پدیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتساپ
تلگرام
اینستاگرام
پشتیبانی آزمایشگاه صبا